۱۳۸۸ تیر ۱۷, چهارشنبه

سخنی با نا رئیس جمهور


احمدی نژاد با تو سخن می گویم . تو که نماد خود خوانده تغییری ! من یک ایرانیم . یک فرد جمهور و نه بیشتر . از جانب خود سخن می گوییم و نه بیشتر . خواسته های خود را می گویم و نه بیشتر . نه کسی از من برنامه مدیریت جهان خواسته است و نه آنقدر متوهمم ، که حقارت خود را در هاله های تقدس پنهان کنم . من به تو رای ندادم چون نه نماد تقییر ، که نماد تحقیر بودی .
با تو سخن می گویم که بدانی من ، یک فرد ایرانی ، چه می خواهم . با تو سخن می گویم که بدانی من ، یک فرد ایرانی ، چه نمی خواهم . با تو سخن می گویم که بدانی که چرا نماد تحقیری !
من ایرانی می خواهم ، آباد . ایرانی می خواهم که در کنار دیگر مردمان جهان ، در صلح و آرامش زندگی کند . من ایرانی می خواهم که از دنیا بیاموزد . من ایرانی می خواهم که بتواند به دنیا بیاموزد . من ایرانی می خواهم که احترامی بر پایه پیشینه و هویت مستقل خویش ولی بر اساس پیشرفتهای امروزش داشته باشد .
من سرزمینی می خواهم ، که آزادی و برابری تمام مردمانش را ورای سلایق ، دین و مذهب تامین کند . من سرزمینی را می خواهم که در آن فرقی بین شیعه و سنی ، مسیحی و کلیمی ، درویش و بهائی ، مذهبی و بی دین نباشد . من سرزمینی می خواهم که کسی به خاطر انتخاب شیوه زندگی خود تحقییر نگردد . من سرزمینی می خواهم که کسی به دلیل اعتقادش از تحصیل محروم نگردد .
من رئیس جمهوری می خواهم که رئیس جمهور ایران باشد و شایسته ایران . من رئیس جمهوری می خواهم که در اندیشه مدیریت ایران بر پایه منافع ملی باشد و نه مدیریت جهان . من رئیس جمهوری می خواهم که در سازمان ملل متحد ، پارسی صحبت کند ، در مورد ایران صحبت کند و نه از همه جای دنیا بگوید و ایران در سخنش جایگاهی نداشته باشد . من رئیس جمهوری می خواهم که بجای استفاده مستمر از زبانش ، از سلولهای قسمت تحلیل و منطق مغزش استفاده کند .
من حاکمیتی را می خواهم که انسان را تقسیم نکند . زن و مرد را تقسیم نکند . خودی و غیر خودی را تقسیم نکند . مذهبی و غیر مذهبی را تقسیم نکند . قومیتها را تقسیم نکند . من حاکمیتی می خواهم ، که حقوق را تقسیم کند . فرصت های برابر را تقسیم کند . حق تحصیل را تقسیم کند . آزادگی و آزادی را تقسیم کند . روزنامه و کتاب را تقسیم کند . من حاکمیتی می خواهم که ترس در آن زندانی عملکرد باشد و نه عملکرد زندانی ترس .
و تو چقدر از من دوری و تو چقدر نا رئیس جمهوری !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر