۱۳۸۷ اسفند ۱۹, دوشنبه

آقای خاتمی من رای خودم را می فروشم !

آقای خاتمی ، شما کاندیدای ریاست جمهوری هستید . شما به رای مخاطبانتان نیاز دارید تا رئیس جمهور شوید. بگذارید با مفاهیم بازار با شما صحبت کنم. شما خریدار رای من هستید و من فروشنده . من به بهترین پیشنهاد رایم را می فروشم . چه پیشنهاد جذابی برای من دارید تا من را راضی به فروش نمایید؟ آقای خاتمی ، لطفا لفاظی نکنید و پیشنهاد ملموس بدهید. شما این مزیت را دارید که فروشنده بدش نمی آید با شما معامله کند. خوش اخلاقید و لباسهای خود را اتو می کشید. ریشتان مرتب است ، دندانهایتان را مسواک می زنید و در هنگام حرف زدن هم آب دهانتان روی صورت فروشنده نمی پرد . ولی این کافی نیست . با اینکه شخص محترمی هستید ولی باید قیمتی مناسب بپردازید . البته من متوجه هستم که بودجه شما محدود است . می توانم رای خود را به اقساط و با بهره مناسب چهار ساله به شما بفروشم. پس لطفا قیمت معقولانه ای را پیشنهاد دهید. من هنوز منتظر جواب شما هستم . اطمینان داشته باشید که رایم را به شما هدیه نخواهم داد . آقای خاتمی عزیز ! دوستانتان می گویند که اگر به شما نفروشم ، دیگران آنرا لش خر می کنند؟ اما توجه بفرمایید که ، لزومی ندارد به دیگران نیز بفروشم . شما قیمت خودتان را بگویید . می گویند اگر به شما بفروشم ضرر نمی کنم ؟ قبول ! ضرر نمی کنم . نمی گویم دروغ می گویند . ولی من اصلا به قصد ضرر معامله نمی کنم. بگویید چقدر حاظرید منفعت بپردازید؟ روشن بگویید. آقای خاتمی ، می توانید بنشینید و حسابی برای من صحبت کنید. از گردش روزگار و فلک بگویید . از کانت و جان لاک و گوته و حافظ بگویید. از جامعه مدنی و گفتگو بگویید . از کرامت انسانی و حقوق شهروندی بگویید. می توانید جهان زیبایی را برای من تصویر کنید . من نیز اگر مشتری نداشته باشم به حرفهایتان گوش خواهم داد ولی باز هم می گویم اگر قیمت مناسبی نپردازید ، نمی فروشم . پس خوب به خواسته های من فکر کنید و بودجه خود را بسنجید و شرایط پرداخت خود را بگویید. اطمینان داشته باشید که من فروشنده منصفی هستم. آقای خاتمی بگویید برای من چه می کنید و چگونه ؟

۱۹ نظر:

  1. برادر من می خوای ندی نده. رای که فروشی نیست. اما اگه قصد داری بدی بی منت بده و به کسی بده که ارزشش را داشته باشه.

    پاسخحذف
  2. عماد جان ، اتفاقا به نظر من رای کاملا فروشیه . یه معامله پایا پای . اگر هر کس با توجه به منافعش رای بده نه از روی احساس ، اوضاع خیلی بهتر از اینی میشه که الان هست

    پاسخحذف
  3. salam dooste man

    man be onvane yek shaer va na yek bazari nmitavanam chizi bekharam ama doosti daram ke ray shoma ra 2 milion va 4sad hezar tooman mikharad va be aghsat mahi 50 hezar tooman midahad
    doost dashti , ba ishoon moamele kon
    man baraye be dast avardane ray kari nmikonam , faghat har anche betavanam baraye iran mikonam

    ghorbane shoma
    akhondi ba abaye shokolati

    پاسخحذف
  4. به به جناب خاتمی عزیز. خوش اومدید. بهتر نیست مذاکره کنیم؟ :)

    پاسخحذف
  5. متاسفانه همین تفکر سفیهانه است که کشور را به این‌جا کشانده‌ است. فکر می‌کنم رای‌مان را باید بفروشیم، چرا که کالایی ارزشمند است و باید بهایی را بابت‌اش دریافت کنیم. عجیب است که به عقل نویسنده‌ی محترم نرسیده که برای خودمان رأی می‌دهیم. برای آن‌که مملکت‌مان آباد شود، برای آن‌که جوان‌هامان باسواد شوند، برای آن‌که در خیابان جلوی‌مان را نگیرند و از ترس مأموران میدان ونک صد کوچه و پس کوچه را بر خود هموار نکنیم. رأی فروشی نیست آقای کاسب مآب. شما باید چیزی هم بپردازی که آقای خاتمی سختی‌ها را بر خودش هموار کند، این همه تهمت و افترا را تحمل کند و سخنانی سفیهانه از نوع متعلق به جنابعالی را بشنود و باز دل‌اش به حال این سرزمین و مردم‌اش که از نبود نان و آزادی در رنج‌اند خود را برای مسؤولیتی سخت با هزار دست انداز آماده کند. این است که می‌گویند: دشمن دانا بلندت می‌کند، بر زمین‌ات می‌زند نادان دوست.

    پاسخحذف
  6. فکر می کنم موارد مشخصی باشه که آقای خاتمی انجام میده. اما من سه تا از اونها که به سادگی به ذهنم رسید را می گم:
    1) برگرداندن سازمان مدیریت و برنامه ریزی و برنامه ریزی اقتصادی بر اساس نظر کارشناسی و نه نظر حوزه علمیه و یا مشاوران آقای چاوز
    2) صدور مجوز کتاب و روزنامه و فیلم برای شما اهالی اندیشه!
    3) تلاش برای رفع تحریمهای سازمان ملل

    البته آقایان تحریمی هم همینکارها را میکنند. شک نکنید!!!

    پاسخحذف
  7. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  8. با احتام به کسانی که به گزینه تحریم معتقدند ،امیر جان شما از کجای حرف من فهمیدن من تحریمی هستم؟ رای دادن آگاهانه کار اشتباهیه؟

    پاسخحذف
  9. جمع گرایی اکثر پیام گزاران علیه کیان فردگرا ! جالبه اگه نظرات بیشتر بشه.

    پاسخحذف
  10. فرد گرایی به نظر من مذموم نیست محمد جان :)

    پاسخحذف
  11. این بهترین متنی بود که در این مدت مطالعه کردم و همینطور بهترین جوابیه برای کسانی که افراد را به رای دادن های بدون مطالعه و آگاهی (نه اینکه از کسی چیزی بشنویم بلکه خودمان مطالعه کنیم) دعوت می کنند.

    امیدوارم همگان با درخواست برنامه از کاندیدها و با مطالعه برنامه ها و مقایسه آنها، اگر برنامه ای را مناسب کشورشان دانستند، به آن رای بدهند.

    اگر هم برنامه ای ارائه نکردند و یا برنامه شان مناسب نبود، دلیلی برای رای دادن نیست.

    بله رای من با ارزش است و با دست خودم مدیر بی کفایت، ذلیل و بدون برنامه برای هدایت کشور انتخاب نمی کنم.

    پاسخحذف
  12. کاملاً با مطلبت موافقم
    ولی باید بگم شرایط الان کشور و شناختم از خاتمی منو به انتخابش قانع کرده مصمم کرده بد جوریم مصمم کرده

    پاسخحذف
  13. بنده هم نگفتم تکلیف جنابعالی است. گفتم باید شعور رأی دهنده آن قدر باشد که بداند برای رفاه حال خودش و بهتر شدن مملکت ‌اش رأی می‌دهد. این کاسب مآبی‌ها ریشه‌ی تعداد کثیری از بدبختی‌های ما ملت است. آقایانی با ایده‌ی شما می‌شوند همان‌ها که وقتی وزیرند خزانه‌ی شخصی را پر می‌کنند چون ۴ سال بعد که وزیر نیستند و این حق‌شان است که بخورند و بچاپند.

    پاسخحذف
  14. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  15. جناب فواد ت ، من فکر نمیکنم که جناب خاتمی طلبی از من داشته باشند دوست عزیز. ایشان حتما باید برنامه ای مشخص داشته باشند. به نظر من رای دادن حق منه و نه تکلیفم. من می تونم از حقم استفاده بکنم یا نکنم.

    پاسخحذف
  16. دوست عزیز جناب فواد ت !!!هیچ توجه کردین ادبیاتی که استفاده می کنید ، توهین آمیزه؟. لازمه خدمتتون عرض کنم که من برخلاف شما در قید پرستش هیچ انسانی نیستم و آقای خاتمی هم به کسی لطف نمی کنن که کاندید ریاست جمهوری شدن . ایشون سیاستمدار هستند . اگر فکر می کنن دارن به مردم لطف می کنن بهتره سیاست رو کنار بزارن و برن دانشگاه درس بدن. وقتی پا توی سیاست گذاشتن یعنی باید جوابگو باشن. این خیلی سادست. و کلام آخر : هیچ وقتم توی زندگیم به خاطر حرف مردم زندگی نکردم که از بیان نظراتم شرم داشته باشم. اون چیزی که باعث میشه بنویسم چیزیه که فکر می کنم درسته. شما مختارید فکر کنید درسته یا غلطه ولی هیچ وقت اینو فراموش نکنید همونجور که نظر من صرفا نظر منه ، نظر شما هم نظر یه فرده نه معیاری برای سنجش . با تقدیم احترام

    پاسخحذف
  17. کیان عزیز، جالب نوشته ای. دوست دارم در موردش برات نظر بذارم چون بحث مهمی است. ولی در حال حاضر نمی رسم که این کار رو بکنم. در ضمن شرمنده ام که در بالاترین پیوندهای بسیار عالی ات رو از دست داده ام. الان سر زدم به صفحه ات و خواستم رای بدم که طبق معمول انرژیم تموم شده. راستش اوایل که بالاترین برگشته بود هر روز چک می کردم و چون چیزی نمیذاشتی به این نتیجه رسیده بودم که سرت حسابی شلوغ ه. خلاصه شرمنده.

    پاسخحذف
  18. راییکای نازنین ، خوشحال می شدم نظرت رو بدونم. من اصولا در نوشتن یکم تنبلم :) لطفی که به من داری باعث افتخار منه

    پاسخحذف
  19. عالی بود. رای فروشی است! هر چند هر معامله ای برای دو طرفش باید مفید باشه وگرنه انجام نمی شه، من حتی 99% هم نه که 100% موافقم

    پاسخحذف