۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

آقای رئیس جمهور ، آن خانم کهنسال به شما رای می دهد!


جناب آقای رئیس جمهور سلام . خسته نباشید . واقعا خسته نباشید .آخر شنیده ام که روزی بیست ساعت کار می کنید و با احتساب زمانی که برای رفت و آمد و صرف غذا و نظافت نیاز دارید احتمالا در شبانه روز حداکثر یک ساعت می خوابید ! جناب رئیس جمهور چند لحظه از وقت ارزشمندتان را می خواهم . می خواهم برایتان داستانی بگویم . داستان یک خانم مسن.
در همسایگی منزل والدین من ، خانم مسن و تنهایی زندگی می کند که چند سالی است همسرش را از دست داده است و حقوق بازنشستگی وی را دریافت می کند. زن پاکیزه و خوبی است . پدرم را همچون پسرش دوست دارد. فقط یک عیب دارد . زبانش چون نیش عقرب است ! و وای به روزی که عصبانی شود . برای اثبات حرفش زمین و زمان را به هم می دوزد. جناب رئیس جمهور ، این خانم شما را نیز دوست دارد . می گوید که حقوقش بازنشستگی شوهرش را افزایش داده اید . می گوید که یک پیرزن تنها با این حقوق به راحتی زندگی می کند . می گوید که شما آدم خوبی هستید . جناب رئیس جمهور شما آخرین یادگار شوهرش هستید. همان که به شما رای داده بود . و او با اعتماد به رای شوهرش هنوز شما را دوست دارد. همین که شوهرش به شما رای داده و حقوق بازنشستگی اش افزایش یافته برایش کفایت می کند که شما را رئیس جمهور خوبی بداند. روزی عروس این خانم در حضور او لب به انتقاد از شما و روش زمام داریتان گشود . می گفت که حقوق پدرش کفاف دخل و خرج خانواده سه نفره شان را نمی دهد. می گفت که اوضاع بازار کساد است و شوهرش درآمد مناسبی ندارد . می گفت که کمرشان در زیر بار قسط وام شکسته و همه را از چشم شما می دید. او در برابر دفاع خانم قصه ما از شما بر نظرش پای فشرد . نتیجه بحث آن دو ، گونه سیلی خورده و چشم اشکبار عروس بود . جناب رئیس جمهور آن عروس دیگر مادر شوهرش را نمی بیند . همسایگان هم می دانند برای راحتی حال خود و آن خانم نباید جلوی روی او از شما بد بگویند . زمزمه های نارضایتی از شما با دیدن او به سرعت خاموش می شود و در مقابل تمجید وی از شما فقط سر تکان می دهند. همه می دانند که زمان برای آن خانم متوقف شده . همه می دانند که برای آن خانم بیکاری معنایی ندارد . همه می دانند که آن خانم ، شرایط بین المللی را درک نمی کند. همه می دانند که آن خانم درد دموکراسی ندارد . همه میدانند که او فرزند دانشجو ندارد. همه می دانند که گشت ارشاد به او کاری ندارد و همه میدانند که حقوق بازنشستگی او زیاد شده . در بین آن مردم تا جایی که من می شناسم شان دیگر کسی به شما رای نمیدهد . آنها از عملکرد شما ناراضی اند ، بجز آن خانم کهنسال که شوهرش فوت کرده است.


***************************
توضیح : عکس تزئینی است.

۳ نظر:

  1. چه تاثیر گذار. عالی بود. فقط یه سوال: این واقعیه یا فقط یه داستانه؟
    هرچند حتی اگه داستان هم باشه خیلی به واقعیت نزدیکه. مرسی

    پاسخحذف
  2. واقعیته دوست من . ولی واقعیات هم از دیدگاه های کوناگون می تونه متفاوت باشه :)

    پاسخحذف
  3. ایشان فردی زحمت کش هستند ورئیس جمهور همه ملت ایران حتی کسانی که اصلا" در رای گیری شرکت نکرده اند به انتقادات جوانان هم اگر مخالف با اسلام نباشد رسیدگی خوهند کرد با هر روشی که توانستید بر علیه ایشان تبلیغ کردید اگر در این چهار سال به جای اینکه برای پاسخ دادن به شبهاتی که برای ایشان ایجاد می کنند بگذارند به خدمت مشغول شود بهتر است

    پاسخحذف